Erfaringer med leveranser av bildeler

Hvilke erfaringer har kundene fått med kjøp av bildeler på nett? Hvordan handel av deler på nett oppleves er forskjellig. Noen er kjempefornøyde, mens andre har fått noen skuffelser.

Bildeler og leveranser på nett

Enkelttilfeller av skuffede kunder online

Enkelttilfeller av skuffede kunder online vil finnes, på nett akkurat som det finnes ved handel i butikk. Fordelen med handel i butikk er at du prater med en person ansikt til ansikt som kan begrense frustrasjonen din når deler blir forsinket eller at de er feil. Alle vil ikke bli fornøyde. Det er alltid forskjellige nivå av forventninger. Noens forventninger kan være umulige å leve opp til og til og med umulige å forsøke å sette seg inn i. Men noen ganger vil det være reelle problemstillinger med feilsendte varer og defekte deler. Dette opplever vi i butikk, men ved handel online vil vi måtte håndtere feilleveransen selv. Ulempen når en kunde er misfornøyd med handel online, er at han gjerne skriver et innlegg i et fora. De samme fora bruker gjerne nye kunder for å forsikre seg om at det er trygt å handle på nye steder.

Leverandøren av bildeler sitt ansvar

Hva er leverandøren av bildeler sitt ansvar i forhold til sine kunder? For at en leverandør på nett skal ivareta et rykte som gir kunder tillit, er det faktisk enda mer viktig enn noen gang at hver kunde føler at de har fått god behandling. En sur kunde kan skape mer storm enn man tenker over, selv om folk er blitt mer pragmatiske overfor sure leserinnlegg i forskjellige fora med tiden.

Noen kunder vil alltid oppleve å bli misfornøyde med sitt kjøp på nett. Dette kan gjøre at sure kommentarer angående spesifikke nettbutikker kan dukke opp i forskjellige fora og gjøre nye kunder skeptiske.

© 2014 Grønn Guide